Üniversitelerin Kurumsal Profillerinin Sosyal Medya Boyutu: Devlet ve Vakıf Üniversitesi Ayrımı

dc.contributor.author Sezgin, Ayşe Aslı
dc.contributor.author Karabacak, Zaliha İnci
dc.contributor.author Elmasoğlu, Kamile
dc.contributor.author Türkoğlu, Emir
dc.date.accessioned 2019-12-25T12:42:02Z
dc.date.available 2019-12-25T12:42:02Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract The changes in the field of communication that have been taking place all over the world since 1990 have resulted in a polyphonic communication structure in Turkey. From the 2000s on, in particular, the Web 2.0 interactive media allowing individual users to create their own content have also had a deep impact on communication at the organizational level. From a comparative perspective, this study aims to analyze the use of social media by organizations in Turkey in terms of the concepts of corporate identity and corporate communication. For this purpose, the corporate social network profiles of the Turkish universities established after 2007 were analyzed through content analysis. In this study, which can be considered as a summary of our project supported by the Scientific and Technological Research Council of Turkey (TÜB‹TAK), the universities in Turkey were analyzed by focusing on social media networks. The data, obtained from the social media network named Facebook, which is used by 43 state universities and 36 foundation universities in Turkey, were analyzed by applying 8 different criterion categories that had been revealed by our surveying method conducted within the scope of the study. Appearance, frequency of re-occurrence, and intensity were used for this analysis. This study is significant as it presents a new approach concerning the subject, and it provides a model related to the organizational/institutional use of social media networks. en_US
dc.description.abstract İletişim alanında dünyada yaşanan değişimlerin, 1990 yılı sonrasında Türkiye'deki yansımaları, zaman içinde çok sesli bir yapının oluşmasını sağlamıştır. Özellikle 2000'li yıllardan itibaren, medya içeriğinin kullanıcılar tarafından üretilmesine izin veren, etkileşimli Web 2.0 ortamının etkisi kurumsal anlamda da gözlenmiştir. Bu çalışma, sosyal medyanın Türkiye'deki kurumlar tarafından kullanımına kurumsal kimlik ve kurumsal iletişim kavramları çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısı ile yaklaşmayı hedeflemiştir. Bu amaçla, 2007 yılından sonra Türkiye'de kurulan üniversitelerin sosyal medya ağlarındaki kurumsal profilleri, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından desteklenerek sonuçlandırılan projenin bir özeti niteliğinde olan bu çalışmada, Türkiye'deki üniversiteler, farklı bir bakış açısıyla, sosyal medya ağları vasıtasıyla incelenmiştir. Türkiye'deki 43 devlet ve 36 vakıf üniversitesinin Facebook sosyal medya ağlarından elde edilen veriler, tarama yöntemiyle, analizin kapsamına göre tespit edilen 8 ayrı kategorideki ölçütler altında, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu analiz için görünüş, tekrarlanış sıklığı ve yoğunluk sayma birimleri kullanılmıştır. Çalışma, konuya ilişkin yeni bir yaklaşım ve kurumların sosyal medya ağı kullanımına ilişkin bir model önerisi sunması açısından önem taşımaktadır. en_US
dc.identifier.citation Sezgin, A. A., Karabacak, Z. İ., Elmasoğlu, K., & Türkoğlu, E. Üniversitelerin Kurumsal Profillerinin Sosyal Medya Boyutu: Devlet ve Vakıf Üniversitesi Ayrımı. Yükseköğretim Dergisi, 9(3), 303-314. en_US
dc.identifier.issn 2146-796X
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/2569
dc.identifier.uri http://www.yuksekogretim.org/ozet_2019003005.asp
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Yükseköğretim Strateji ve Araştırma Derneği en_US
dc.relation.ispartof Journal of Higher Education (Turkey) en_US
dc.relation.ispartof Yükseköğretim Dergisi en_US
dc.relation.tubitak info:eu-repo/grantAgreement/TÜBİTAK/SOBAG/116K296
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Corporate en_US
dc.subject communication corporate identity en_US
dc.subject higher education en_US
dc.subject social media en_US
dc.subject Kurumsal iletişim en_US
dc.subject kurumsal kimlik en_US
dc.subject sosyal medya en_US
dc.subject yükseköğretim en_US
dc.title Üniversitelerin Kurumsal Profillerinin Sosyal Medya Boyutu: Devlet ve Vakıf Üniversitesi Ayrımı en_US
dc.title.alternative Social Media Aspect of Corporate Profiles of Universities: the Divide Between Public and Private Universities en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-4931-556X
gdc.author.institutional Karabacak, Zaliha İnci
gdc.description.department Faculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Design en_US
gdc.description.department Fakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü en_US
gdc.description.endpage 314 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 303 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
relation.isAuthorOfPublication a2e2d9d2-adae-4207-b92e-08ab6a9e3c57
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a2e2d9d2-adae-4207-b92e-08ab6a9e3c57
relation.isOrgUnitOfPublication b364c575-c410-44cb-b58a-cdc54e358a0d
relation.isOrgUnitOfPublication ca7d06aa-d3c5-4cd9-80a5-68305504984b
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b364c575-c410-44cb-b58a-cdc54e358a0d

Files