Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Resim-iş Dersinde Öğrenci Tutumuna Etkisi

dc.contributor.author Ayaydın, Abdullah
dc.contributor.author Özsoy, Vedat
dc.date.accessioned 2021-09-11T14:38:50Z
dc.date.available 2021-09-11T14:38:50Z
dc.date.issued 2011
dc.description.abstract Bu çalışmada çoklu zekâ kuramı etkinlikleriyle öğretiminin; öğrencilerin resim-iş dersine ilişkin tutumlarına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada, ilköğretim 6. sınıf resimiş dersine ilişkin renkli çalışmalar konusu, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir. Gruplardan birine (kontrol grubu) geleneksel öğretim, diğerine (deney grubu) ise çoklu zekâ kuramı’na dayalı öğretim tekniği uygulanarak, öğrencilerin sanata yönelik tutumları kullanılan yöntemler açısından incelenmiştir. Yöntemin etkisini belirlemek amacıyla çok denekli tek faktörlü deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucu olarak; öğrencilerin geleneksel öğretime oranla, çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim etkinlikleri sonunda akademik başarılarının daha yüksek düzeyde ve öğrenilenlerin daha kalıcı olduğu, ancak tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract This study is aimed at researching through the activities of Multiple Intelligence Theory affects the students’ attitudes towards the art education lessons. In the study, the activities of Colorful Works were taught to the sixth grade art class by using two different methods. One of the groups was thought through traditional instruction; while the other one was subjected to Multiple Intelligences Theory based art education. Following this, the attitudes of the students were examined. As a result of the research, academic achievement of the students through education based on Multiple Intelligence Theory is higher and more permanent than through the one based on traditional education however there is not any meaningful difference between their attitudes. en_US
dc.identifier.issn 1303-8451
dc.identifier.issn 2459-1912
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/120203
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/5239
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türk Eğitim Bilimleri Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim, Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Eğitim, Özel en_US
dc.subject Müzik en_US
dc.title Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Resim-iş Dersinde Öğrenci Tutumuna Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect of Multiple Intelligences Theory Based Art Education in 6th Grade Classes on Attitudes en_US
dc.type Other en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özsoy, Vedat
gdc.description.department Faculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Art and Design en_US
gdc.description.department Fakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Sanat ve Tasarım Bölümü en_US
gdc.description.departmenttemp Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Resim İş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Trabzon, Türkiye;TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Güzel Sanatlar Bölümü Ankara, Türkiye en_US
gdc.description.endpage 518 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Diğer en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 497 en_US
gdc.description.volume 9 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 120203
relation.isAuthorOfPublication 28d963c3-2b51-44e8-b9c9-dc9e1de0c0ba
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 28d963c3-2b51-44e8-b9c9-dc9e1de0c0ba
relation.isOrgUnitOfPublication 066e9e79-b045-44a9-bb2f-75f83e1b6b2e
relation.isOrgUnitOfPublication ca7d06aa-d3c5-4cd9-80a5-68305504984b
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 066e9e79-b045-44a9-bb2f-75f83e1b6b2e

Files