Mimarlık Eğitimi ve Ankara için Gelecek Spekülasyonları

dc.contributor.author Öztoprak, Zelal
dc.contributor.author Ruhi Sipahioğlu, Işıl
dc.contributor.author Çağlar, Nur
dc.date.accessioned 2024-04-06T08:09:02Z
dc.date.available 2024-04-06T08:09:02Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu yazıda öğrenme ortamı ve çalışmaları aktarılan TOBB ETÜ Mimarlık Bölümü Diploma Stüdyosu, geleceğe dair derinlikli bir kavrayış geliştirmek üzerine araştırmalar yapmaktadır. Geleceğe dair bu araştırmaların birbirlerini besleyen ve karşılıklı gelişen iki araştırma nesnesi bulunmaktadır: mimarlık eğitimi ve Ankara. Mimarlık eğitiminin geleceği konusunda öncelikle dijital çağın getirdiği koşulların kavranması, eğitim programlarının ve anlayışının bu doğrultuda güncellenmesi gerekiyor. Ayrıca bugünün öğrencileri ve öğretim elemanları arasındaki, eğitimin tıkanmasına ve gerekli güncellemelerin yapılamamasına neden olan dil ve iletişim sorunlarının üstesinden gelinmesi gerekiyor. Mimarlık okullarının tek tipleşmesi yerine birbirleriyle ilişkilenerek ve kendilerini devingen bir biçimde her seferinde yeniden tanımlayarak kurgulanmaları gerekmektedir. Ankara'nın geleceğini kavramaya dair araştırmalar ise güncel konular hakkında spekülasyonlar üreterek, bugün atılan adımlarla kentin geleceğine etki etmeyi hedeflemektedir. Ankara'nın gündemindeki kentsel konulara dair tüm aktörleri kapsayan, bütüncül çözümler üretilmesi kente dair yeni kavrayışlar doğurmaktadır. Zaman zaman yerel yönetimlerle ve ilgili paydaşlarla da işbirliği içinde yürütülen stüdyo çalışmaları, küresel ölçekte kentleşmenin sunduğu olanaklar ve aynı zamanda yarattığı sorunlar üzerine farkındalık geliştirmeyi, Ankara ölçeğinde ise aksamaları, aşınmaları ve mimari bozulmaları belirleyerek tartışmaya açmayı benimsemektedir. en_US
dc.description.abstract This article describes the learning environment and studies of TOBB ETU Department of Architecture Diploma Studio that conducts research on exploring and speculating about the future of two research objects that feed and develop each other: architectural education and Ankara. The studio considers it necessary to navigate the following challenges in order to enhance our educational practices: comprehending the opportunities/alterations brought by the digital age negotiating the divergences in the language use and communication means between today's students and faculty. rather than conforming to the uniformity of architecture schools interrelating schooEs to each other to pave the way for each school to dynamically reconstruct themselves upon their networks. Research on comprehending Ankara's future invoEves making designerly speculations at the studio about the most recent topics correlating not only on local Ankara's, but also global scale archiscapes. By encompassing all the interested stakeholders' ambitions, the studio devises new and inclusive interventions for today's city that may alter Ankara's future maybe beyond our immediate time. Studio studies, which are conducted from time to time in partnership with local governments and relevant stakeholders, are intended to foster awareness of the possibilities that urbanization offers at the global level, as well as the problems it causes. Under diverse umbreiia themes each year, the studio identifies and discusses disruptions, erosions, and architecturai deterioration on the Ankara scale. en_US
dc.identifier.issn 1309-8704
dc.identifier.uri http://www.mimarlarodasiankara.org/dosya/dosya49.pdf
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/11175
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi en_US
dc.relation.ispartof Dosya en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Mimarlık eğitimi en_US
dc.subject Diploma Stüdyosu en_US
dc.subject gelecek en_US
dc.subject güncellenme en_US
dc.subject heterojenleşme en_US
dc.subject Architectural Education en_US
dc.subject Diploma Studio en_US
dc.subject Graduation Studio en_US
dc.subject future en_US
dc.subject geterogeneous en_US
dc.title Mimarlık Eğitimi ve Ankara için Gelecek Spekülasyonları en_US
dc.title.alternative Architectural Education and Speculating About Ankara's Future en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-2750-3831
gdc.author.id 0000-0002-8994-626X
gdc.author.id 0000-0003-2750-3832
gdc.author.institutional Ruhi Sipahioğlu, Işıl
gdc.author.institutional Öztoprak, Zelal
gdc.author.institutional Çağlar, Nur
gdc.description.department TOBB ETU Architecture en_US
gdc.description.endpage 27 en_US
gdc.description.issue 49 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 13 en_US
gdc.description.wosquality N/A
relation.isAuthorOfPublication 91cc63f8-2922-417b-89f5-3a589883689d
relation.isAuthorOfPublication bc0132c5-6099-4b52-9383-6056260bfcf2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 91cc63f8-2922-417b-89f5-3a589883689d
relation.isOrgUnitOfPublication c689f8ca-4a5a-4130-b097-6c29dbbbad4a
relation.isOrgUnitOfPublication ca7d06aa-d3c5-4cd9-80a5-68305504984b
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c689f8ca-4a5a-4130-b097-6c29dbbbad4a

Files