Examining Knowledge and Retention Levels of Fine Arts' Students: Astudy on Basic Design Course With Wbcl

dc.contributor.author Erkan, Tolga
dc.date.accessioned 2021-09-11T14:38:55Z
dc.date.available 2021-09-11T14:38:55Z
dc.date.issued 2013
dc.description.abstract Bu araştırmada, temel tasarım dersinde Web Tabanlı İşbirlikli Öğrenim modelinin kullanımının öğrencilerin bilgi düzeylerinin yükseltilmesi ve bilginin kalıcılık seviyesine sağladığı avantajlar incelenmektedir. Bu deneysel çalışmada altı haftalık süre içerisinde tasarım elemanlarında renk konusu üzerine yapılmıştır. Bu çalışmada örneklem için Gazi Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde aynı eğitmenden ilk defa temel tasarım dersi alan birinci sınıf öğrencileri arasında 2 grup için toplam 40 öğrenci seçilmiştir. Gruplardan biri deney, diğeri kontrol grubu olarak seçkisiz rasgele atanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplar için T testi ve öğrencilerin bilgi ve kalıcılık seviyelerini daha iyi anlamak için 2 yollu varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Web Tabanlı İşbirlikli Öğrenim modeliyle öğrenim gören öğrenciler testlerde daha yüksek puanlar almışlardır. Ancak, araştırma sonunda her iki gruptaki öğrencilerin araştırma süresince öğrendikleri bilgilerin aynı seviyede kalıcı olduğu görülmüştür. en_US
dc.description.abstract This study discusses the utilization of Web-based Collaborative Learning (WbCL) within the Basic Design course. WbCL is expected to confer benefits to art students’ knowledge and retention levels. This empirical study is conducted to examine WbCL and human-tutored models in the colour design element of the course at the six weeks period of the study. The sample for the research constituted of two group of students in the Basic Design course at the Faculty of Arts and Design at Gazi University, Turkey. Each randomly assigned group consists of 20 students. Data was analyzed by T test for independent and paired samples and Two-way Variance Analysis were used to get a better understanding of the students’ knowledge and retention levels. The results showed that students in the WbCL group performed better in knowledge tests. However, the reduction between the post-test and retention test scores of both groups is not significant. en_US
dc.identifier.issn 1302-1842
dc.identifier.issn 2587-005X
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/144053
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.11851/5271
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Examining Knowledge and Retention Levels of Fine Arts' Students: Astudy on Basic Design Course With Wbcl en_US
dc.title.alternative Güzel Sanatlar Öğrencilerinin Bilgi ve Kalıcılık Seviyelerinin Araştırılması: Temel Tasarım Dersine Wbcl Modeli Uygulanması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Erkan, Tolga
gdc.description.department Faculties, Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Visual Communication Design en_US
gdc.description.department Fakülteler, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü en_US
gdc.description.departmenttemp TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Görsel İletişim Bölümü Ankara, Türkiye en_US
gdc.description.endpage 134 en_US
gdc.description.issue 35 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 123 en_US
gdc.description.volume 0 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 144053
relation.isOrgUnitOfPublication 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 80088808-d92c-4251-ad3e-435c98e0ac85

Files